10 zázračných nacistických zbraní

Posted by

1. Železniční kanón DORA a GUSTAV

Gustav

Dora a Gustav byly velké železniční kanóny vyvinuté v letech 1934-1935 v Německu v Kruppových závodech a byly určeny pro ničení těžkého opevnění, zejména ve francouzské Maginotově linii. Byly však připraveny k nasazení až v roce 1941, kdy už byla Francie poražena.

Byly to největší kanóny, jaké kdy svět spatřil. Tyto kanóny ráže 800 mm byly absolutní monstra. Vážily 1350 tun, délka jejich hlavně byla 32 m a střílely granáty o váze 7 tun do vzdálenosti až 47 km. Granát byl schopen prostřelit pancéřovou desku o síle 1 m nebo sedmimetrovou železobetonovou zeď. Kanón se transportoval v rozebraném stavu ve 26 vagonech se speciální lokomotivou, k postavení na místě bylo třeba přes 4000 mužů a k samotné obsluze kanónu 1500 mužů.

Gustav byl použit na východní frontě při obléhání Sevastopolu, kde vypálil 42 granátů. Dora byla instalována před Stalingradem, ale musela být bez výstřelu stažena zpět a ke konci války byla stejně jako Gustav zničena, aby nepadla do rukou nepříteli. (Zdroj)

2. Kanón V-3

Hochdruckpumpe V-3

Stejně jako rakety V-1 a V-2 rakety, byl kanón V-3 (Vergeltungswaffe 3) další z takzvaných německých nacistických „zbraní pomsty“.  Byl to obrovský superkanón zasazený napevno v terénu a schopný střílet dělostřelecké granáty z Francie přes kanál La Manche až do Londýna.

V-3 fungoval na principu postupného odpalování náloží za pohybujícím se projektilem uvnitř hlavně. Při pokusech v květnu 1944 se podařilo vystřelit granát do vzdálenosti 88 km a během zkoušek v červenci 1944 dostřel dosáhl vzdálenosti 93 km.

Kanón určený k ostřelování Londýna se naštěstí spojeneckým bombardérům podařilo zničit ještě před dokončením. Dva podobné kanóny byly použity k ostřelování Luxemburgu od prosince 1944 do února 1945. (Zdroj)

3. Supertěžký tank Maus

Maus

Panzer VIII Maus byl německý supertěžký tank a také nejtěžší zkonstruovaný tank druhé světové války vůbec. Tank byl 10,1 metru dlouhý, 3,67 široký a 3,66 vysoký a vážil 180 tun – pro srovnání, těžký tank Tiger vážil 57 tun – Maus byl vyzbrojen 128 mm dělem KwK44 L/55 s koaxiálním 75 mm kanónem a měla ho obsluhovat posádka 5 až 6 mužů. Při své obrovské hmotnosti se ho nepodařilo s dostupnými motory rozpohybovat rychleji než na 13 km/h. Ke konci války bylo ve výrobě osm tanků, z toho dva byly hotové. Ani jeden z nich však nikdy nevystřelil na nepřítele.

Dokončené a plně použitelné prototypy zůstaly ve výrobním areálu v Kummersdorfu, kde v posledních týdnech války Rudá armáda jeden z nich ukořistila přestože byl před opuštěním němci poškozen. Druhý měl být použit při obraně Berlína, poškodil se však při přepravě a byl zničen jeho posádkou, aby nepadl do rukou Rudé armády.

Rusové později namontovali na ukořistěný Maus věž z druhého prototypu a získali funkční tank. V roce 1946 byl Maus otestován v Sovětském svazu a později vystaven v Kubinském tankovém muzeu, kde je dodnes. (Zdroj)

4. Vírový kanón

Whirlwind-Cannon

Byl duchovním dítětem rakouského vynálezce Dr. Zippermeyera, který pro nacisty vytvořil řadu návrhů bizarních protiletadlových zbraní. Kanón pracoval na principu série výbuchů ve spalovací komoře, které se pomocí speciálních trysek směřovaly k cíli. Byl postaven model, který se prý při testech ukázal být úspěšný, protože údajně dokázal rozbít dřevěná prkna na vzdálenost 600 metrů. Přesto že model se ukázal jako funkční, projekt byl zrušen poté co se ukázalo, že kanón není účinný proti cílům letícím ve vysoké nadmořské výšce. Vírový kanón byl nalezen spojeneckými vojáky zrezavělý a opuštěný v Hillerslebenu v dubnu 1945. (Zdroj)

5. Bachem BA349 Natter

natter

Bachem Ba 349 Natter byl německý záchytný jednoúčelový raketový přepadový stíhač. Byl plánován jako levný masově vyráběný letoun určený k obraně před spojeneckými bombardéry. Byl velmi malý, rozpětí činilo 3,6 m a délka 5,72 m. Doba chodu raketového motoru byla maximálně 120 sekund, ale za tu dobu dokázal díky své rychlosti vystoupat až do výšky 16 000 metrů. Letoun byl kromě raketového motoru vybaven pomocnými startovacími raketami a start se prováděl kolmo z rampy podobně jako u raket. Při přiblížení ke skupině nepřátelských bombardérů měl odhodit kryt na špičce trupu a odpálit salvu neřízených raket mezi formaci bombardérů. Vzhledem k pancéřované kabině se počítalo i s případným sekundárním útokem, taranem do nepřátelského bombardéru.

Celodřevěný Letoun byl určen pro jedno použití kromě již zmíněné pancéřované  kabiny, která se po katapultáži pilota oddělila a snesla na padáku. Navzdory smrti zkušebního pilota během prvního pilotovaného letu, bylo do konce války postaveno 36 letounů, ale žádný nebyl bojově nasazen. (Zdroj)

12
Loading Facebook Comments ...